Mide Kanseri

Diğer kanserler gibi sebebi bilinmemektedir. Mide kanserinin gelişmesinde kalın barsak kanseri kadar önemli olmamakla beraber genetik faktörler etkilidir ve birinci derece akrabalarında mide kanseri olanlarda mide kanseri daha sık görülmektedir. Yine Japonlarda sık görülmesinin nedeni de genetiğin önemini desteklemektedir.

Mide kanserinde başlıca belirtiler karın ağrısı,iştahsızlık,bazen bulantı ve kusma, kilo kaybı gibi genel belirtilerdir.Bazen ilk defa mide kanamasıyla kendini göstermekte bazen de sinsice gelişen bir kansızlıkla ortaya çıkmaktadır, bazen de sarılıkla…bu şekildeki olgular ileri dönemde yakalanmış olgulardır.

Mide kanserinin tanısında en önemli tanı aracı endoskopidir ve mide kanserinin bize göre çok çok sık görüldüğü Japonyada özellikle 40 yaşından sonra hemen herkes endoskopi yaptırmakta ve mide kanseri erken dönemde teşhis ve tedavi edilmeye çalışılmaktadır. Japonyada erken dönmede mide kanserinin yakalanma oranı % 40 iken , Türkiyede bu oran % 2 düzeyindedir.Bu da tanı için endoskopinin ne kadar değerli bir yöntem olduğunu ortaya koymaktadır.

Endoskopik olarak alınan biyopsi ile tanı sağlandıktan sonra Ultrason ve Tomografi ile kanserin diğer organlara geçip geçmediği değerlendirilir. Bundan sonrası ise Cerrahi tedavi ve kemoterapidir. Cerrahi tedavide nasıl bir cerrahi uygulanacağının başlıca kriterleri ise midedeki tutulumun yeri ve uzak yayılım olup olmaması ile çevresel lenf düğümlerinde tutulum olup olmamasıdır.Kemoterapi ise cerrahiyi takiben yapılmaktadır.